BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Monday, November 8, 2010

Beginikah..??

Assalamualaikum...
salam sejahtera diucapkan yee..
errr...ari ni aku mntak sume pmbace blog aku same2 muhasabah diri masing2..
renung2kan dan selamat renung.. :)

Tanda 100 hari sebelum mati...

Ini adalah tanda pertama dari Allah SWT kpd hambaNya dan hanya akan disedari oleh mereka yang dikehendakiNya. Walau bagaimanapun, semua orang Islam akan mendapat tanda ini cuma sama ade mereka sedar atau tidak sahaja. Tanda ini akan berlaku lazimnya selepas waktu Asar. Seluruh tubuh iaitu dari hujung rambot hingga hujung kaki akan mengalami getaran atau seakan-akan menggigil. Contohnya, spt daging lembu yg baru saje disembelih di mana jika kita perhatikan dgn teliti, kita akn mendapati daging tersebut seakan-akan bergetar. Tanda ini rasanye lazat dan bg mereka yg sedar dan berdetik bhwe mgkin ini adalah tnda mati. make, getaran itu akn berhenti dan hilang setelah kita sedar akn kehadiran tanda ini. namun, bg mereka yg tidak diberi kesedaran atau hnyut dgn kenikmatan tnpa memikirkn soal kematian, tanda itu akn lenyap begitu saje tnpa sebarang manfaat. bg yg sedar akn kehadiran itu, maka ini adlah perluang terbaik utk memanfaatkn mase yg ada utk mempersiapkn diri dgn alaman dan usuran yg akn dibawe atau ditinggalkn sesudah mati.

Tanda 40 hari sebelum hari mati..

tanda ini juga akn berlaku sesudah waktu asar. bahagian pusat akn berdenyut-denyut. pada ketika ini daun yg tertulis name kita akn gugur dr pokok yg letaknye di atas Arasy Allah SWT. maka,malaikat maut akn mengmbil daun tersebut dan mula membuat persediaannya ke atas kita. antaranya, ia akn mula mengikuti kita sepanjang masa. akan terjadi malaikat maut ini akn memperlihatkn wajahnya sekilas lalu dan jika ini terjadi, mereka yg terpilih ini akn merasakan seakan-akan bingung seketika. adapon malaikat maut ini wajahnya cuma seorg tetapi kuasanya utk mencabot nyawa adalah bersamaan dgn jumlah yg akn dicabotnya.

Tanda 7 hari sebelum mati...

adapon tanda ini akn diberikan hnya kpd mereka yg diuji dgn musibah kesakitan di mana org sakit yg tidak makan secara tiba2 ianya berselera utk mkan.

Tanda 3 hari sebelum mati...

pada ketika ini akn terasa denyutan di bahagian tengah dahi kita iaitu di antara dahi kanan dan kiri. jika tnda ini dpat dikesan maka, berpuasalah kita slps itu supaya perot kita tdk mngandungi byk najis dan ini akn memudahkn urusan org yg hndak memandikan kita nnt. ketika ini juga mata hitam kita tidak akn bersinar lg dan bg org yg sakit, hidongnya akn perlahan-lahan jatuh dan ini dpt dikesan jika kita melihatnya dari bahagian sisi. telinganya akn layu di mana bahagian hujungnya akn beransur-ansur masok ke dlm. telapak kakinya yg terlnjur akn perlahan-lahan jatuh ke dpn dan sukar ditegakkn.

Tanda 1 hari sebelum mati...

akn berlaku sesudah asar di mana kita akn merasakan satu denyutan di sblah belakang iaitu di kwsn ubun-ubun di mana ini menandakan kita tdk akn sempat utk menemui waktu asar keesokan harinya.

Tanda akhir...

akn berlaku keadaan di mana kita akn merasakan satu keadaan sejuk di bahagian pusat dan ianya akn tron ke pinggang dan seterusnya akn naik ke bahagian halkum. ketika ini, hendaklah kita teros mengucap kalimah syahadah "aku bersaksi tiada tuhan selain ALLAH..dan aku bersaksi bahawa NABI MUHAMMAD itu pesuruh Allah" dan berdiam diri serta menantikan kedatangan malaikat maut utk mnjempot kita kmbali kpd Allah SWT yg tlh menghidopkan kita dan skunk akn mematikan pula...


...sesungguhnya mengingati mati adalah bijak...

0 comments: